måndag 22 februari 2010

Sj kundservice


Tänk att för tre år sedan jobbade jag på Sj kundservice på centralen gbg. Jag är så otroligt glad att jag INTE jobbar där nu.
Älskar service men fy vad hemskt det var när man inte kunde göra ett skit för kunderna. En gratis fika och en blankett att fylla i.
Värst var 08orna som suttit på spåret i 6 timmar utan värme. Kommer ihåg känslan av att stå på perrongen iklädd en lysande gul dagisväst när x2000 kommer inrullande med en gäng rabiata stressade människor. Allt jag var utrustad med var ett påklistrat leende samt en bunt böta restidsgarantier. Då var jag inte så tuff.
Men jag blev härdad på ett bra sätt. Jag hjälpte till så gott jag kunde. Kunde inte få tågen att rulla igen men kanske passa en väska på kontoret medans kunden handlar eller plocka fram papper och penna till en stressad flicka.
Små saker som kunden ser som god service .Ha de jag stannat på Sj så hade jag säkert blivit bitter och sur precis som kärringarna på försäkringskassan men jag klarade mig därifrån precis innan jag hann surna till.
Men jag förstår de damer som jobbar där nu. Detta är underbara och roliga människor som alla egentligen älskar att jobba med kundkontakt och är stolta över sitt jobb. Men jobbar du i det hårda klimatet och är så begränsad i vad du kan göra för kunden så måste du tillslut skärma av.
Så ni som läser detta och har blivit påverkade av alla tågförseningar... snälla... hugg inte huvudet av tantera.... och NEJ vi fick ingen information som vi inte delgav till resenärerna... Vi var lika nollställda som ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar